Tajuk : Memalukan! Billboard Besar Aibkan Nama Neelofa Jadi Tanda Tanya
Link Artikel/Video : Memalukan! Billboard Besar Aibkan Nama Neelofa Jadi Tanda Tanya
Memalukan! Billboard Besar Aibkan Nama Neelofa Jadi Tanda Tanya
Nampaknya nama Neelofa dijadikan sebagai bahan untuk mempromosikan nama syarikat dan produk di negara ini.
Sebuah syarikat yang terkenal dengan melahirkan usahawan kosmetik dan penjagaan kulit di bawah label sendiri dikenali sebagai JenamaSendiri.com memasang papan tanda (billboard)seperti mengaibkan nama pelakon dan usahawan muda Neelofa.
Menurut seorang pengguna media sosial, papan tanda itu dipasang di tepi Lebuhraya Persekutuan KL-Selangor. Papan tanda itu memaparkan imej rekaan sampul surat berwarna kuning seolah-olah ditujukan kepada Neelofa tapi menggunakan nama Lofa.
“Dear lofa (merujuk nama timangan Neelofa), Sesungguhnya Zoo Lebih mulia daripada Zouk. Dakwah Ikhlas dari Jenamasendiri.com”
Apakah sebenarnya yang mereka cuba sampaikan dari Billboard ini? Syarikat ini seolah-olah mengambil kesempatan dari isu kontroversi majlis pelancaran koleksi tudung baharu Be Lofa di Zouk sebagai strategi pemasaran mempromosikan syarikat mereka.
Bagi kami, papan tanda selayaknya dijadikan salah satu alat komunikasi untuk menerangkan kepada pengguna bukannya mengaibkan mana-mana nama pihak tertentu. Yang menjadi persoalan, bagaimana billboard ini boleh diluluskan oleh pihak berkuasa?
SUMBER HANGAT
Sebuah syarikat yang terkenal dengan melahirkan usahawan kosmetik dan penjagaan kulit di bawah label sendiri dikenali sebagai JenamaSendiri.com memasang papan tanda (billboard)seperti mengaibkan nama pelakon dan usahawan muda Neelofa.
Menurut seorang pengguna media sosial, papan tanda itu dipasang di tepi Lebuhraya Persekutuan KL-Selangor. Papan tanda itu memaparkan imej rekaan sampul surat berwarna kuning seolah-olah ditujukan kepada Neelofa tapi menggunakan nama Lofa.
“Dear lofa (merujuk nama timangan Neelofa), Sesungguhnya Zoo Lebih mulia daripada Zouk. Dakwah Ikhlas dari Jenamasendiri.com”
Apakah sebenarnya yang mereka cuba sampaikan dari Billboard ini? Syarikat ini seolah-olah mengambil kesempatan dari isu kontroversi majlis pelancaran koleksi tudung baharu Be Lofa di Zouk sebagai strategi pemasaran mempromosikan syarikat mereka.
Bagi kami, papan tanda selayaknya dijadikan salah satu alat komunikasi untuk menerangkan kepada pengguna bukannya mengaibkan mana-mana nama pihak tertentu. Yang menjadi persoalan, bagaimana billboard ini boleh diluluskan oleh pihak berkuasa?
SUMBER HANGAT